- راهنمای بین پرانتز
- نظرات
قسمت هشتم : اجزای فیلمنامه / راهنمای بین پرانتز
3 اینچ از حاشیه سمت چپ و 3.5 اینچ از حاشیه سمت راست (انگلیسی) . 7.5 سانتیمتر از سمت چپ و 7.5 سانتیمتر از سمت راست .
راهنمای پرانتزی می تواند شرح یک حالت یا رفتار باشد، بیان لهجه ای خاص یا راهنمایی برای جهت گیری کلامی یا حرکتی کاراکتر .
نکته 1 : از راهنمای داخل پرانتز فقط در صورتی استفاده کنید که مجبور باشید و چاره ای دیگر جز آن نداشته باشید . چرا ؟ چون اصولا نه کارگردان و نه بازیگران دوست ندارند کاری خاص به آنها دیکته شود .
نکته 2 : در صورت استفاده از راهنمای بین پرانتز ، باید بسیار کوتاه، موثر ، صریح و واضح باشد.
مثال :
احمد
(هراسان )
میگن یه هواپیما سقوط کرده…
نکته 3 : اگر دیالوگ یک کاراکتر را داشته باشیم و در ادامه آن عملی سر بزند . و بعد بخواهیم دیالوگ را پیرو دیالوگ قبل ادامه دهیم . بدون انقطاع در صحبت های کاراکتر . از فعل ” ادامه می دهد) استفاده کنید .
مثال :
احمد
(هراسان و در حال داخل شدن به اتاق)
میگن یه هواپیما سقوط کرده…
احمد ، 25 ساله ، وارد اتاق می شود. حاضرین سکوت کرده اند. تلوزیون را روشن می کند
احمد
(ادامه می دهد)
شما نگران نیستین؟
یا می توانید بلافاصله بعد از نام کاراکتر در پرانتز ، عبارت ادامه را درج کنید
احمد(ادامه)
شما نگران نیستین؟
در نرم افزار سناریست ، راهنمای بین پرانتز با میانبر F5 قابل دسترس است.
[layerslider id=”36″]
بیشتر مطالعه کنید :
- قسمت اول : فیلمنامه چیست؟
- قسمت دوم : انواع متون نمایشی / تفاوت میان نسخه اسپک و تولیدی
- قسمت سوم : قواعد و ویژگی های صفحات در نسخه spec
- قسمت چهارم : اجزای فیلمنامه / موضوع یا عنوان صحنه
- قسمت پنجم : اجزای فیلمنامه / توصیف صحنه
- قسمت ششم : اجزای فیلمنامه / نام کاراکتر
- قسمت هفتم : اجزای فیلمنامه / دیالوگ
- قسمت هشتم : اجزای فیلمنامه / راهنمای بین پرانتز
- قسمت نهم : اجزای فیلمنامه / منابع صدایی
- قسمت دهم : اجزای فیلمنامه / انتقال
- قسمت یازدهم : اجزای فیلمنامه / شات
- قسمت دوازدهم : باید و نبایدهای بین صفحه ای ، دیالوگ دو ستونه
- قسمت سیزدهم : مخفف ها ، مونتاژ
- قسمت چهاردهم : مجموعه نما
- قسمت پانزدهم : اینترکات یا کات موازی
- قسمت شانزدهم : تیتراژ / سوپر ایمپوز
- قسمت هفدهم : صفحه رویی
[layerslider id=”34″]