توسعه دهنده نرم افزار اوران ، ورود

قواعد فنی نگارش فیلمنامه – قسمت پانزدهم

  • اینترکات یا کات موازی
  • نظرات

قسمت پانزدهم : اینترکات یا کات موازی

فرمت-فیلمنامه-قسمت-پانزدهم

همیشه وقتی دو صحنه همزمان با هم روی می دهند و می خواهید این مهم را به خواننده منتقل کنید، از اینترکات استفاده می کنید . معمولا برای اینکار مجبورید مدام از صحنه A به صحنه B بپرید و بالعکس و مجبورید مدام از عنوان صحنه ها استفاده کنید . اما با استفاده از اینترکات هم منظور خود را به خواننده می رسانید و هم در تعداد سطور و صفحات صرفه جویی می شود.

یکی دیگر از موارد استفاده از اینترکات زمانی است که دو نفر تلفنی با هم حرف می زنند و شما نمی خواهید دیالوگ یکی از طرفین آف اسکرین شنیده شود . بنابراین از اینترکات استفاده می کنید .

به اینصورت که ابتدا عنوان صحنه اول و سپس عنوان صحنه دوم و آنگاه اینترکات را وارد کنید. توجه کنید بهتر است در توصیف صحنه اینترکات ، با توجه به تغییر ناگهانی فضای صحنه ، خطوط مربوط به هر صحنه را جدا بنویسید که این حس در خواننده نیز القا شود.

در نرم افزار سناریست ، اینترکات با میانبر F8   پیش بینی شده است.

[layerslider id=”36″]

مثال ( از فیلمنامه شکارچی گوزن):

داخلی آپارتمان شری شب

شری روبروی پنجره باز اتاق خوابش ، شروع به برهنه شدن می کند.

داخلی آپارتمان لنی شب

لنی به سمت یخچالش می رود تا بطری آب جو بردارد. به بیرون از پنجره نگاهی می اندازد و ناگهان چشمش به شری که آنسوی خیابان است می افتد . خشکش می زند . زن را دید می زند.

اینترکات : لنی / شری

شری روی تخت می نشیند و دکمه های پیراهنش را باز می کند .

لنی بیشتر به پنجره نزدیک می شود تا دید بهتری پیدا کند .

شری می ایستد ، سعی می کند دامنش را از تن در آورد.

لنی ، با چشمانی خیره بر شری ، حرکت می کند تا همچنان شری را در دید خود داشته باشد. پایش به چیزی روی زمین گیر می کند.

لنی

وای!

شری می شنود و نظرش به سمت پنجره لنی جلب می شود.

لنی متوجه شده سریعا سر خود را می دزدد .   

[layerslider id=”34″]

بیشتر مطالعه کنید :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

Next

مقالات مرتبط