- نما یا شات
- نظرات
[layerslider id=”34″]
———————————————————————————————————-
قسمت یازدهم : اجزای فیلمنامه / نما یا شات
نحوه قرارگیری شات ها در فیلمنامه همانند عنوان صحنه می باشد.
نمونه ای از شاتهای معروف :
- ANGLE ON —
- EXTREME CLOSE UP —
- PAN TO —
- (کاراکتر) POV —
- REVERSE ANGLE —
نکته : برای نسخه اس پک ، به هیچ عنوان از این ابزار استفاده نکنید . این کار عملا دخالت بیجا در کار کارگردان است . تنها در صورتی مجاز به استفاده از شات هستید که خود کارگردان اثر باشید. هیچگاه با بکار بردن اصطلاحات تخصصی ، امکان فروش نسخه اس پک خود را کاهش ندهید . بهتر است اگر مورد خاصی پیش آمد ، در توصیفات صحنه ، منظور خود را به خواننده برسانید.
[layerslider id=”36″]
بیشتر مطالعه کنید :
- قسمت اول : فیلمنامه چیست؟
- قسمت دوم : انواع متون نمایشی / تفاوت میان نسخه اسپک و تولیدی
- قسمت سوم : قواعد و ویژگی های صفحات در نسخه spec
- قسمت چهارم : اجزای فیلمنامه / موضوع یا عنوان صحنه
- قسمت پنجم : اجزای فیلمنامه / توصیف صحنه
- قسمت ششم : اجزای فیلمنامه / نام کاراکتر
- قسمت هفتم : اجزای فیلمنامه / دیالوگ
- قسمت هشتم : اجزای فیلمنامه / راهنمای بین پرانتز
- قسمت نهم : اجزای فیلمنامه / منابع صدایی
- قسمت دهم : اجزای فیلمنامه / انتقال
- قسمت یازدهم : اجزای فیلمنامه / شات
- قسمت دوازدهم : باید و نبایدهای بین صفحه ای ، دیالوگ دو ستونه
- قسمت سیزدهم : مخفف ها ، مونتاژ
- قسمت چهاردهم : مجموعه نما
- قسمت پانزدهم : اینترکات یا کات موازی
- قسمت شانزدهم : تیتراژ / سوپر ایمپوز
- قسمت هفدهم : صفحه رویی