- تیتراژ / سوپر ایمپوز
- نظرات
[layerslider id=”34″]
———————————————————————————–
قسمت شانزدهم : تیتراژ / سوپر ایمپوز
به عنوان یک فیلمنامه نویس و در نسخه اس پک ، بی خود و بی جهت خودتان را وارد قضیه محل یا چگونگی رخداد تیتراژ نکنید . شما نمی توانید حدس بزنید کارگردان یا تهیه کننده قصد دارد چه نوع تیتراژی را استفاده کند . بنابراین به طور کامل تیتراژ را فراموش کنید .
سوپر ایمپوز
وقتی از سوپر ایمپوز استفاده می کنید که مجبور هستید . معمولا شامل اطلاعاتی است که احساس می کنید مخاطب باید حتما بداند و به صورت طبیعی نمی توان آن را منتقل کرد . سوپر ایمپوز معمولا در گوشه سمت چپ یا راست تصویر حاوی اطلاعات زمانی و مکانی دقیق می باشد.
مثال :
خارجی – ساحل – روز
صدها جوان و نوجوان گردشگر روی شنهای ساحلی دراز کشیده اند .
سوپر ایمپوز : ساحل دایتونا ، تعطیلات بهاره ، 1966
هر نوع نوشته ، زیرنویس یا ترجمه زبانهای خارجی نیز جزو سوپر ایمپوز می باشند.
نکته : از سوپر ایمپوز استفاده نکنید مگر آنکه مجبور باشید .
[layerslider id=”36″]
بیشتر مطالعه کنید :
- قسمت اول : فیلمنامه چیست؟
- قسمت دوم : انواع متون نمایشی / تفاوت میان نسخه اسپک و تولیدی
- قسمت سوم : قواعد و ویژگی های صفحات در نسخه spec
- قسمت چهارم : اجزای فیلمنامه / موضوع یا عنوان صحنه
- قسمت پنجم : اجزای فیلمنامه / توصیف صحنه
- قسمت ششم : اجزای فیلمنامه / نام کاراکتر
- قسمت هفتم : اجزای فیلمنامه / دیالوگ
- قسمت هشتم : اجزای فیلمنامه / راهنمای بین پرانتز
- قسمت نهم : اجزای فیلمنامه / منابع صدایی
- قسمت دهم : اجزای فیلمنامه / انتقال
- قسمت یازدهم : اجزای فیلمنامه / شات
- قسمت دوازدهم : باید و نبایدهای بین صفحه ای ، دیالوگ دو ستونه
- قسمت سیزدهم : مخفف ها ، مونتاژ
- قسمت چهاردهم : مجموعه نما
- قسمت پانزدهم : اینترکات یا کات موازی
- قسمت شانزدهم : تیتراژ / سوپر ایمپوز
- قسمت هفدهم : صفحه رویی