توسعه دهنده نرم افزار اوران ، ورود

سه استراتژی مهم در آغاز فیلمنامه

  • سه استراتژی مهم در آغاز فیلمنامه
  • نظرات

سه استراتژی کلی مهم در آغاز بازی

همانطور که در شطرنج، حرکت آغازین، نقشی اساسی در سرنوشت بازی دارد، تعیین استراتژی صحنه افتتاحیه برای فیلمنامه چنین نقشی بازی می‌کند.

اما در این بخش به شرح 3 استراتژی مهم برای حرکت ابتدایی می‌پردازیم.

آغاز تصویری، آغاز با دیالوگ و آغاز با کاراکتر اصلی

 در واقع اینها روش نیستند بلکه استراتژی ما برای شروع می‌باشند که می‌توانند در قالب روش‌هایی که بعدا با آن آشنا خواهید شد نمایان شوند. ممکن است این سوال پیش آید که بالاخره صحنه افتتاحیه می‌تواند هم تصویری باشد، هم با دیالوگ همراه باشد و هم با معرفی قهرمان داستان در همان فریم اول توام باشد. بله این سه استراتژی می‌توانند با هم‌ ترکیب شوند. اما هر یک به تنهایی یا ‌ترکیب دو به دو و یا مخلوط سه تایی آنها نیز در فیلم‌ها دیده می‌شود. اما معمولا حتی در ‌ترکیب‌های سه تایی، تکیه اصلی بر یک استراتژی خواهد بود که همان استراتژی اصلی برای صحنه افتتاحیه است.

آغاز تصویری

پال شرایدر، (نویسنده راننده تاکسی و میشیما) همیشه دوست دارد آغاز فیلمنامه‌هایش صرفاً تصویری باشند. و این تصویر دربردارنده لحن تمام فیلم باشد. حتما منظور ما از صرفاً تصویری را دریافت کرده اید. یعنی بی هیچ دیالوگ، و کلام معنی دار مشخصی در ابتدا…

لارنس کاسدان از این نوع آغاز برای فیلم body heat  استفاده کرده است.

ربکا نیز افتتاحیه جذابی دارد. از قاب یک دروازه مجلل زینتی، ما کاخی را می‌بینیم که در مه فرو رفته است. راوی می‌گوید او خواب کاخ مندرلی را می‌بیند  و هر چه به کاخ نزدیک‌تر می‌شویم از شکوه و جلال آن کاخ بیشتر خواهد گفت. اما وقتی مه از میان می‌رود، ما یک کاخ سوخته و ویران می‌بینیم. نور ماه به گونه ای روی پنجره‌ها افتاده که فکر می‌کنیم چراغی آنجا روشن است… روح کاخ مندرلی.

مطالعه مقاله قبلی

مطالعه مقاله بعدی

 ادامه مطلب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

Next

مقالات مرتبط