توسعه دهنده نرم افزار اوران ، ورود

تحقیق در مورد کاراکترهای فیلمنامه

  • تحقیق در مورد کاراکترها
  • نظرات

تحقیق در مورد کاراکترهای فیلمنامه

ایده بسیار بزرگی برای یک فیلمنامه یافته اید. کاراکتر اصلی شما یک مدیر هتل است که با عزمی ‌راسخ می‌خواهد از بزرگترین هتل داران جهان شود. خب، در نظر اول چندان هم ایده اولیه تکان دهنده و بزرگی نیست! پس باید کاراکتری جذاب داشته باشید.

در هر فیلمنامه این وظیفه کاراکتر اصلی است که داستان را به جلو هدایت کند. چه داستان ماجرا محور باشد یا کاراکتر محور، کاراکتر اصلی باید عمیق‌ترین و جالب‌ترین کاراکتر در کل داستان باشد. وقتی سرانجام می‌نشینید و روند فیلمنامه نویسی را آغاز می‌کنید، ناگهان متوجه می‌شوید هیچ چیزی در مورد هتل داری نمی‌دانید. مانع بزرگی ست… اینگونه نیست؟ اینجاست که بحث تحقیقات در مورد کاراکتر به میان می‌آید.

باید انگیزه کاراکترها را بیابید، دغدغه‌ها و دل مشغولی‌هایشان، اینکه هر یک برای ادامه چه می‌کنند؟ چه اهداف بلند مدت یا کوتاه مدتی دارند؟ به جای اینکه او را مجبور به کاری کنید باید با او همراه شوید و با همراهی و اتکا به تصمیمات او، مشکلات و موانع را پشت سر بگذارید. خصوصیات کلی و جزئی او را بیابید. (وقتی اطلاعات کافی در مورد درونیات و خصوصیات بیرونی او آموختید، طبیعتا حال اوست که چراغ بر دست راه تاریک پیش رو را  روشن میکند. شما تنها باید او را همراهی کنید.)

ویژگی‌های عمومی ‌کاراکتر

به یاد بیاورید که چگونه مادربزرگتان قبل از خروج از خانه، از گربه اش خداحافظی می‌کرد. یا چگونه دوستتان همیشه روی صندلی مشخصی در اتوبوس می‌نشست. اینها خصوصیات کلی هر کاراکتر هستند که تقریبا همه مردم متوجه آنها می‌شوند.

بسیاری از نویسندگان، مردم را تماشا می‌کنند. هر خصوصیت خاص هر چند کوچک قابل مشاهده در افرادی که می‌شناسید یا نمی‌شناسید، می‌تواند در معرفی و شناساندن او کمک شایانی باشد.

خصوصیات کلی همان تجربیات شخصی نویسنده و حاصل آموخته‌ها و دیده‌ها و تجربیات خود اوست. هر رابطه ای که تاکنون داشته، هر شغلی که بدان مشغول بوده، می‌تواند یک زمینه کلی به کاراکتر بدهد.

ویژگی‌های خصوصی کاراکتر

بارها شنیده ایم که می‌گویند: ” چیزی را بنویس که بدان آگاهی ” و ما همه این جمله را منطقا قبول داریم اما قسمتی از جذابیت فیلمنامه نویسی برای خیلی از نویسنده‌ها اینست که وارد دنیای ناشناخته و جدیدی بشوند.

با استفاده از ایده هتل دار می‌خواهیم توضیح دهیم که این تحقیقات اختصاصی شامل چه مواردی می‌شود. خب من شخصا تا کنون با یک مدیر هتل آشنایی و مراوده نداشته ام اما این لزوما یک مانع بزرگ سر راه خلاقیت من نخواهد بود.

در دنیای امروز، اطلاعات به راحتی در دسترس نویسنده قرار می‌گیرد. مطمئن باشید اگر همین حالا در خصوص مدیریت هتل در اینترنت جستجو کنید، چیزهای زیادی خواهید یافت. ممکن است یک انجمن اینترنتی هتل داران را بیابید. یا پروفایلهایشان در شبکه‌های مجازی را پیدا کنید. می‌توانید علاوه بر پیشه این افراد با اتفاقات روزمره زندگی شان بیشتر آشنا شوید. حتی با درونیات آنها که به واسطه شغلشان باید با سایرین متفاوت باشد.

به کتابخانه بروید. کتابی در مورد مدیریت هتل بیابید. آن را بخوانید.

به یک هتل کوچک بروید. اگر توانستید با مدیریت هتل جلسه ای بگذارید و با او صحبت کنید. به او بگویید که نویسنده هستید و قصدتان از این مصاحبه چیست. شاید از برخورد خوب آنها غافلگیر شوید، بخصوص اگر آنها را مهمان یک وعده غذایی یا یک فنجان قهوه نمایید. بسیاری از ایشان وقتی بفهمند که شما فیلمنامه نویس هستید و ممکن است بخشی از زندگی آنها وارد یک فیلم سینمایی شود، با کمال میل همکاری خواهند کرد.

 ادامه مطلب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =

Next

مقالات مرتبط