توسعه دهنده نرم افزار اوران ، ورود

قانون شماره 7: برقراری ارتباط تنگاتنگ با کاراکتر – قسمت دوم

  • قانون شماره 7: برقراری ارتباط تنگاتنگ با کاراکتر - قسمت دوم
  • نظرات

قانون شماره 7: برقراری ارتباط تنگاتنگ با کاراکتر – قسمت دوم

حال سه دیالوگ زیر را ببینید:

1-         چرا همتون نمی‌میرین و منو تنها نمی‌ذارین!

2-         فکر می‌کنی ازت می‌ترسم. عوضی؟ پاتو از گلیمت درازتر کردی.

3-         کشتن موشها مثه اینه که بخوای نقش خدا رو بازی کنی…

حالا فکر می‌کنید با توجه به شناختی که از کاراکترها دارید، هر جمله متعلق به کدام کاراکتر است؟

تمام این کاراکترها یک وجه اشتراک دارند و آن “جوانی” است. ضمنا یا یتیم هستند یا به شدت احساس تنهایی می‌کنند. اما زاویه دید آنها با هم بسیار متفاوت است.

آیا سم مونرو می‌تواند جمله سوم را گفته باشد؟ کشتن موشها مثه اینه که بخوای نقش خدا رو بازی کنی… به نظر نه. این جمله مناسب او نیست. اما وقتی می‌گوید: چرا همتون نمی‌میرین و منو تنها نمی‌ذارین! بیشتر به او نزدیک می‌شویم. ما خشم را در می‌یابیم و خستگی و ناامیدی را و درخواست کمک پنهانِ پشت این جمله.

همچنین بیایید برای هومر، این جمله را در نظر بگیریم: فکر می‌کنی ازت می‌ترسم. عوضی؟ پاتو از گلیمت درازتر کردی. این جمله روی کاراکتر هومر نمی‌نشیند. اما وقتی جمله “کشتن موشها مثه اینه که بخوای نقش خدا رو بازی کنی…” را از او می‌شنویم، با توجه به پیشینه دستیاری سقط جنین و درگیری اخلاقی وی، متوجه می‌شویم که وی برای این جمله مناسب‌تر است.

در مورد ویل ‌هانتینگ، به شخصیت او نمی‌خورد که بگوید ” چرا همتون نمی‌میرین و منو تنها نمی‌ذارین!” معمولا فقط انسانهای کاملا تسلیم و قربانی چنین جمله ای می‌گویند. اما ویل قربانی نیست. او یک جنگنده است. پس این جمله به او نمی‌آید و این دیالوگ با توجه به پیشینه او منطقی‌تر است: “فکر می‌کنی ازت می‌ترسم. عوضی؟ پاتو از گلیمت درازتر کردی.”

بنابراین وقتی کاراکترتان را به دقت بشناسید و پیشینه او را بدانید، در هر موقعیتی که قرارش دهید، او خودش دیالوگ خاص خود را بیان می‌کند. اگر کسی لوله تفنگ را روی شقیقه اش گذاشت، می‌دانید که کاراکترتان چه می‌گوید. اگر عاشق شد، می‌دانید که چگونه آن را ابراز می‌کند. کسی او را به جرمی‌ ناکرده متهم می‌کند؟ می‌دانید که او در دفاع از خود چگونه حرف خواهد زد.

ادامه مطلب …

  1. سلام
    مرسی از وبسایت خوبتون
    سه روزه که آشنا شدم و خیلی اطلاعات جدیدی بهم اضافه کرد
    فقط کاش یک پست هم درست کنید به ترتیب ارجاع داده بشیم به پستا و جلسات
    چون یکم گیج کننده است
    در مورد نقطه عطف میتونی بعد پست بعدی در مورد دیالوگ نویسی پست بعدی در مورد پایان بعدی میزی صفحه بعدی دوپست در مورد نقطه عطف یک پست در مورد پرده سوم و همین جور الی آخر
    پستاتونم شماره نداره ترتيبش قابل فهم باشه

    1. Author

      سلام و احترام
      فهرست مقالات آموزش فیلمنامه نویسی در این صفحه موجود می باشد:
      چارت آموزشی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 15 =

Next

مقالات مرتبط

ارتباط مستقیم با واتس اپ