توسعه دهنده نرم افزار اوران ، ورود

توصیف صحنه در فیلمنامه

  • آموزش توصیف صحنه در فیلمنامه
  • نظرات

توصیف صحنه در فیلمنامه نویسی

در این جلسه با نکات اساسی و مهم برای نوشتن یک توصیف صحنه جذاب، موجز و تاثیرگذار آشنا خواهید شد. ضمن آشنایی با مفهوم اساسی آن و 18 قانون خاص برای خلق تصویری توصیف صحنه ، و چندین پرسش و پاسخ مهم، بخش اعظمی از ابهامات نویسندگان در خصوص توصیف صحنه فیلمنامه برطرف خواهد شد. و در انتها سه صحنه ابتدایی از فیلمنامه “برگرد کاتسوری” نیز بر مبنای همین تعالیم نگاشته می شود.

قسمتی از این جلسه:

قانون 16 – تعیین دیالوگهای پیش زمینه

بعضی از نویسندگان برای برخی مکالمات انسانی پیش زمینه از متنی کلی در توصیف صحنه استفاده می‌کنند.

مثال: جورج در حال دیدن اخبار تلوزیونی، تلفنش را روی میز می‌گذارد.

اینکار بسته به شرایط می‌تواند درست و یا غلط باشد. اگر گفتگوی پیش زمینه به هر طریقی به داستان و یا کاراکترها مربوط باشد نمی‌توانید کلی گویی کنید.

انتظار نداشته باشید بازیگران و سایر عوامل، دیالوگهای مخاطب پشت تلفن، دیالوگ‌های گوینده خبر، تبلیغات بازرگانی یا ‌ترانه‌های پیش زمینه را از خود ابداع کنند و یا حدس بزنند.

چنانچه هر صدایی در فیلم به داستان اصلی مرتبط باشد باید …

سرفصل های این جلسه عبارتند از :

  • مفهوم توصیف صحنه
  • قوانین و سنتهای نوشتن توصیف صحنه
  • پرسش و پاسخ
  • کارگاه آموزشی پروژه “برگرد کاتسوری”

توجه :

1- این پیوست به صورت جداگانه ارائه نمی شود و جزئی از پکیج آموزش فیلمنامه نویسی اوران می باشد. اینجا را کلیک کنید.

2- کلیه پیوست های جدید و آپدیت ها برای خریداران پکیج آموزش فیلمنامه نویسی رایگان می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

Next