توسعه دهنده نرم افزار اوران ، ورود

روش های یافتن ایده اولیه

  • روش یافتن ایده های اولیه
  • نظرات

ادامه از مقاله قبلی (ایده پردازی در فیلمنامه)

ادامه روش یافتن ایده های اولیه

  • روزنامه بخوانید: طبق تجربه فیلمنامه نویسان حرفه ای، در هر روزنامه محلی، هر روز حداقل 5 ایده خوب وجود دارد. آن‌ها را بیابید. زندگی واقعی همیشه ناآشناتر از داستان‌هاست! این واقعا عجیب است. و شما در خواهید یافت، بسیاری از اخبار می‌توانند منبع خوبی برای آغاز یک داستان باشند. چگونه کسی که قهرمان خوردن‌ هات داگ جهان است تبدیل به چنین کسی شده؟ چرا فلان کلاب موسیقی توسط پلیس پلمب شد؟ واکنش یک پلیس در قبال تماسی حاکی از گم شدن یک تکه گوشت از یک یخچال چیست؟ از این ایده‌ها فقط به عنوان سکوی پرش استفاده کنید. پرواز را به قوه تخیل و خلاقیت خود بسپارید.

  • گوش دادن: به خانواده خود توجه کنید. به دوستان خود و خویشان و نزدیکان. آن خاطرات بامزه و شرمنده کننده را بیاد بیاورید. می‌تواند ایده خوبی برای یک کمدی خانوادگی باشد.
  • پیاده روی کنید، به سفر بروید: در همین پیاده روی‌ها، ممکن است چیزی جدید ببینید، یا غیر متعارف، یا بامزه که منشا یک ایده جدید و بکر است. از خانه بیرون بیایید. خوب به اطرافتان دقت کنید. در محیط دنیای عادی شما، که البته برای شما عادیست، ایده مهیجی وجود ندارد اما چند کوچه آنطرف تر… یا شهری دیگر یا کشوری دیگر… آنجا دیگر دنیای عادی شما نیست.
  • یک دوش مختصر: دوش گرفتن و رلکس بودن زیر دوش آب گرم، راه خوبی برای باز کردن کانالی به سوی ضمیر ناخودآگاه شماست.
  • یافتن بهترین زمان و مکان: اگر بتوانید بهترین زمان و مکان مناسب برای نوشتن را بیابید، جریان خلاق مغز در آن موقعیت طوفان به پا خواهد کرد. و در آن زمان و مکان بخصوص، تلفن همراه را خاموش کنید، زودتر بیدار شوید یا دیرتر بخوابید. به فرزندان و همسر خود بگویید که می‌خواهید زمانی را به خود اختصاص دهید. از انجام کارهای غیرضروری به شدت بپرهیزید. ایده‌ها همیشه در فضای اطرافتان سیال نیستند. دلیل اصلی اینکه بعضی از نویسنده‌ها ایده‌های خوبی را می‌پرورانند، اینست که زمان معینی را به آن و صرفا به آن اختصاص می‌دهند. برای اینکار کافیست یک قلم و یک کاغذ تهیه کنید، تمام عوامل حواس پرتی را از خود دور کنید و کمی ‌فکر کنید.
  • تلویزیون: آن را خاموش کنید. خاصیت تلویزیون، به غیر از مستندات آن مغز شویی است. بگذارید دیگران آن را تماشا کنند. شما دیگران نیستید و قرار است خوراک ذهنی آنها را فراهم کنید. اگر می‌خواهید موفق باشید باید به این نتیجه برسید که شما تولید کننده هستید نه مصرف کننده!

  • نوشتن کلمات: هر کلمه ای که به ذهنتان می‌رسد را بنویسید. و بعد به الگو و تم بین این کلمه‌ها فکر کنید. فضای ذهنی شما چیست؟
  • ادبیات کلاسیک: تا می‌توانید رمان و داستانهای کلاسیک را بخوانید. منبع اقتباس برای نوشتن فیلمنامه‌ای قوی می‌تواند کتابی از داستایوفسکی باشد. یک نمایشنامه کوتاه از چخوف
  • 10 اتفاق مهم زندگیتان را لیست کنید: چه اتفاقی شما را تغییر داد؟ چه حوادثی از شما چیزی را ساخت که الان هستید؟ جذابترین‌هایشان را لیست کنید.
  • سوال و جواب عجیب با خودتان: از خود سوال کنید. اگر پیتر پن پیر شود چه کار می‌کند؟ اگر همین امروز رئیس جمهور را بدزدند چه پیش می‌آید؟ اگر فردا یک گروه تروریستی وحشی به شهر حمله کند شما چه می‌کنید؟

مطالعه قسمت قبلی

مطالعه قسمت بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =

Next

مقالات مرتبط